ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗ.Κ.Ε.Π

ΠΡOΟΙΜΙΟ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Οι εκλογές είναι μια διαδικασία απόφασης και προβληματισμού των πολιτών. Η προεκλογική περίοδος είναι χρόνος ενημέρωσης και σύγκρισης ατόμων, πολιτικών, προτάσεων, αρχών και προγραμμάτων.
Είναι μια στιγμή κορύφωσης της διαρκούς πολιτικής και κοινωνικής μόρφωσης των πολιτών που θεωρητικά είναι καθήκον της οργανωμένης πολιτείας και των θεσμών της.
Έτσι το δημοτικό πρόγραμμα δεν είναι ένα άθροισμα προεκλογικών υποσχέσεων ή αρίθμηση καλών προθέσεων, αλλά είναι ένα κείμενο που πρέπει να ακολουθεί τους συντάκτες του για όλο τον πολιτικό χρόνο μέχρι τις επόμενες εκλογές.
Άρα το δημοτικό πρόγραμμα είναι ένα εξόχως πολιτικό κείμενο που πρέπει να περιλαμβάνει τις σαφείς πολιτικές αρχές και φιλοσοφία που εκφράζει τις υποψήφιες δημοτικές αρχές  για κάθε προγραμματικό κεφάλαιο.
Είναι ένα κείμενο πολιτικής αξιολόγησης με σεβασμό στο πολίτη και την αλήθεια.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ – ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

Ο  Έλληνας νοιώθει τον εαυτό του πολύ στοργικά δεμένο με το κράτος και ακόμη περισσότερο με το τόπο του και το χωριό του. Όχι για τους γελοίους λόγους και θεωρίες της «εθνικοπατριωτιωφροσύνης» αλλά γιατί νοιώθει πως με την εξυπηρέτηση του τοπικού συνόλου εξυπηρετείται καλύτερα και ο ίδιος και η αξία του ως άνθρωπος. Γι αυτό και η υπηρεσία στην πόλη και το κράτος είναι «καθήκον και λειτουργία». Δίνει και ζωή του ακόμα, για να την υπερασπιστεί ο δημοκρατικός πολίτης.
Οι δημοκρατικοί πολίτες νοιώθουν πως αυτοί είναι το έθνος, πατρίδα και ελευθερία σαν αίσθημα και σαν λέξη είναι γέννημα πέρα ως πέρα δημοκρατικό.
Τι απ΄ όλα αυτά «μεγαλειώδη» βιώνει ο σημερινός έλληνας στο τόπο του? Απολύτως τίποτα.
Ο πρόσκαιρος και ξαφνικός «ευδαιμονισμός» των τελευταίων ετών μετέτρεψε το πολίτη, σε ατομιστή, μαλθακό, άμετρα  εγωιστή,  εφησυχασμένο. Διέφθειρε τα δημόσια και ιδιωτικά ήθη και τον έριξε σε βαθειά ηθική και πολιτική κρίση.
Του άρπαξε ένα σημαντικό μέρος από το μεταπολεμικό πολιτικό του απόθεμα. Δεν ενδιαφέρεται για τα κοινά, μιας και άλλοι ..φροντίζουν πλουσιοπάροχα γι΄ αυτόν. Δίνει χώρο στη διαφθορά γιατί δεν τον ενδιαφέρει πια το κοινό καλό, έχει χάσει το ομαδικό συλλογικό αίσθημα. Οι οικονομικοί ολιγάρχες αποφεύγουν με διάφορα μέσα τις υποχρεώσεις τους στη πολιτεία και λεηλατούν τράπεζες και κρατικά ταμεία και κυρίως των κεφαλαίων που προέρχονται από τους πολίτες. Παρέδωσε εδώ και χρόνια σε επαγγελματίες πια πολιτικούς τη δημόσια ζωή, βουλή, κρατική μηχανή, από που πλουτίζουν κλέβοντας.
Και ήρθε «αναπόφευκτα» ή σχεδιασμένα η οικονομική κρίση και έκοψε τα φτερά του πολίτη, του στέρεψε μαζί με την «άνεση…», το ψυχικό σθένος και το υπόλοιπο του πολιτικού αποθέματος.
Ενσκήπτουν σωτήρες φίλοι και εταίροι επιβάλλουν σκληρά μέτρα κοινωνικά και οικονομικά, καπιταλιστικής ανασυγκρότησης που ορίζονται ως «ΜΝΗΜΟΝΙΑ». Κάτω από βαριές οικονομικές συνθήκες η ζωή του πολίτη τράβηξε το δρόμο της προσαρμογής στη φρικτή πραγματικότητα. Με ανήσυχα μάτια βλέπει μόνον τον εαυτό του και τις ατομικές του υποθέσεις και υποκύπτει εύκολα στις τρέχουσες ανάγκες. Από την μια, μάζες άπορες και εξαθλιωμένες, από την άλλη πλούσιοι πλουσιότεροι και η κοινωνία χωρί παιδεία και ανθρωπισμό. Όσο η πίεση γίνεται βαρύτερη από του Τροϊκανούς επικυρίαρχους, τόσο σκύβει όλο και χαμηλότερα και καταντάει ασυναίσθητα από πολίτης σε υπήκοο, μεσαιωνικός δουλοπάροικος στον τόπο του από αφέντης.
Βλέπει πως οι αποφάσεις παίρνονται στις Βρυξέλλες, στο Βερολίνο, στη Νέα Υόρκη, τα κοινά να ξεπερνούν τις δυνάμεις του, και ανίκανος να «διοικήσει την πολιτεία του» γίνεται ολοένα και πιο αδιάφορος.
Κάτω απ΄ αυτές τις πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες η Δημοκρατία ατονεί, φθίνει το αστικό δημοκρατικό πολίτευμα. Θεσμοί και λειτουργία. Το Σύνταγμα κουρελιάζεται, νόμοι επιβάλλονται χωρίς την άμεση συμμετοχή των διαδικασιών της Βουλής, (πράξεις νομοθετικού περιεχομένου), δικαιώματα και κατακτήσεις γενεών εξαφανίζονται.
Έτσι υλοποιείται η γνωστή συνταγή του φασισμού: «Όσο περισσότερο μια πόλη έζησε με δημοκρατία, τόσες περισσότερες πρέπει να σκοτώνουμε»
Και μαζί με την άνοδο του φασισμού η κάθε πόλη, ο κάθε δήμος δέχθηκε ένα ακόμα καίριο πλήγμα στην αυτοδιοικητική του λειτουργία. Χρησιμοποιώντας χωρίς καμία ενοχή, το όνομα του Καλλικράτη, θεσμοθέτησαν ένα σύστημα διοίκησης συγκεντρωτικό που χρησιμοποιήθηκε για την εξυπηρέτηση μνημονιακών πολιτικών. Αφαίρεσε ουσιαστικά τα δικαίωμα ο πολίτης «να διοικεί»  το τόπο του. Η συγκεντρωτική μορφή  διοίκησης και υποχρεωτικής συνένωσης δήμων και κοινοτήτων με «μνημονιακά οικονομικά κριτήρια, αλλά και ρουσφετολογικών αποφάσεων, χωρίς τη λαϊκή βούληση, ακύρωσε κάθε κοινοτική μορφή διακυβέρνησης, οδήγησε το πολίτη να γίνει αδιάφορος ακόμα και για το τόπο του και τη γειτονιά του.
Κάτω από αυτές τις διαπιστώσεις:
ü      Ο Πολίτης μπορεί και πρέπει να ξαναβρεί το κυρίαρχο ρόλο του
ü      Η Πόλις να ξαναβρεί τη δημοκρατική και συλλογική της λειτουργία
ü      Η δημοκρατία να ξαναχτισθεί λιθαράκι – λιθαράκι
ü      Ο Δήμος να αποκτήσει διοικητική αυτοτέλεια και οικονομική ανεξαρτησία.

ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ
Σκοπός της Χωροταξίας είναι η ρύθμιση και οργάνωση των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και οικονομικών λειτουργιών σε συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο με στόχους:
ü      την προστασία του περιβάλλοντος
ü      την διαχείριση και ανάπτυξη των φυσικών πόρων
ü      την διάρθρωση και ανάπτυξη των οικονομικών δυνατοτήτων
ü      την διαχείριση του πολιτιστικού πλούτου
ü      την μελέτη και εφαρμογή αναπτυξιακών προγραμμάτων
ü      την ποιότητα ζωής των πολιτών
ü      την υλοποίηση σχεδίου τοπικής περιφερειακής ανάπτυξης
Η  περιοχή του Δήμου μας και ιδιαίτερα η ευρύτερη ζώνη του παραλιακού μετώπου, επιβαρύνθηκε σημαντικά από την άναρχη λογική της οικιστικής ανάπτυξης που ακολουθήθηκε τα τελευταία 50χρόνια, με την δημιουργία πρώτης κατοικίας, με την δημιουργία δεύτερης κατοικίας, της  άναρχης δόμησης με μια σειρά κτίσματα, «μεγάλης ποικιλίας υλικών και αισθητικής..» προσβάλλοντας  την καλαισθησία του κτίσματος, και χωρίς σχεδιασμό, αισθητική, την αρχιτεκτονική επιστήμη, την παράδοση αλλά και  το φυσικό περιβάλλον του Καλλικρατικού Δήμου της Ερέτριας.

Πολιτικές διεκδικήσεις
Ολοκλήρωση του κτηματολογίου

Προτεινόμενες δράσεις
o       Επανεξέταση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού όλου του Δήμου
o       Καθορισμός χρήσεων γης με αυστηρό προσδιορισμό των εγκατεστημένων λειτουργιών
o       Έναρξη διαδικασιών για ένταξη στο πολεοδομικό σχεδιασμό ιδιαίτερα πυκνοδομημένων περιοχών και οικισμών.
o       Μελέτη και υποβολή προτάσεων των υποδομών μεταφορών (περιφερειακό δίκτυο επαρχιακής οδού, παράκαμψη Αμαρύνθου).



ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ (Στερεά  Απόβλητα)

Αν και  η οικονομική κρίση σημαίνει μείωση των παραγόμενων συνολικά πάσης φύσεως απορριμμάτων, ωστόσο η διαχείριση τους, παραμένει σοβαρό οικονομικό και περιβαλλοντολογικό πρόβλημα.
Τόσο η μέθοδος της ταφής των απορριμμάτων στους ΧΥΤΑ όσο ο στόχος της ανακύκλωσης που αν και σημαντικός έρχεται τρίτος στη σύγχρονη αντίληψη διαχείρισης των απορριμμάτων. Η τρέχουσα αντίληψη της περιβαλλοντολογικής και οικονομικής διαχείρισης των απορριμμάτων ορίζει:
Τον περιορισμό του όγκου και του βάρους των απορριπτόμενων από τον χρήστη στους κάδους συλλογής (Reduce)
Την χρήση επαναχρησιμοποιούμενων υλικών συσκευασίας (φιάλες, κουτιά συσκευασίας, πάνινες σακούλες αγορών κλπ) (Reuse)
Την ανακύκλωση και την ανάκτηση ενέργειας (Recycle)
Το σύγχρονο δόγμα ορίζεται με την κωδική αναφορά 3R και το μέγιστο αποδεκτό κλάσμα 7%, οδηγείται στους ΧΥΤΑ με τελικό στόχο την μηδενική παραγωγή αποβλήτων (zero waste).
Στη περιβαντολλογική λογική αυτή τα απορρίμματα σκουπίδια απέκτησαν ξαφνικά οικονομική αξία. Οι εθνικοί εργολάβοι διαγκωνίζονται για την διαχείριση και οι Γερμανοί ευρωκυρίαρχοι καθορίζουν την μια και μόνη πηγή προμήθειας του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού για να βρωμίσει η κοινωνία για ακόμη μια φορά από την μίζα και την διαφθορά.
Η νέα αυτή λογική διαχείρισης προσφέρει πέρα από τα περιβαντολογικά οφέλη άμεσα καταπολέμηση της ανεργίας με την δημιουργία περίπου έως και 10πλάσιων θέσεων εργασίας σε σχέση με την ταφή, άμεσο οικονομικό όφελος για τους πολίτες μέσω της μείωσης των ανταποδοτικών τελών περισυλλογής και οικονομική πρόσοδο για το δήμο από το παραγόμενο οικονομικό αποτέλεσμα.
Η περιοχή του Δήμου εκτός των πολεοδομικών περιοχών χαρακτηρίζεται ημιαστική – παραθεριστική και αγροτική, παράγει ένα σημαντικό φορτίο απορριμμάτων γεωργικής προέλευσης από τους κήπους και τις δενδρώδεις καλλιέργειες. Όλοι είμαστε μάρτυρες του περιβαντολλογικού εγκλήματος του φθινοπώρου και της άνοιξης από τις ανεξέλεγκτες σε όγκο καύσης αυτών των υπολειμμάτων, φωτιές όπου καίγονται παράλληλα και άλλα πολύ επιβλαβή για το περιβάλλον αντικείμενα.

Προτεινόμενους δράσεις
Ø      Πρόγραμμα μελέτης και υλοποίησης Ολοκληρωμένων Συστήματος Διαχείρισης Στερεών Αστικών και Αγροτικών Απορριμμάτων ενταγμένο στο γενικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του Δήμου με αξιοποίηση των προτεινόμενων απ΄ αυτό πηγών χρηματοδοτήσεων Εθνικών – Ευρωπαϊκών πόρων.
Ø      Παροχή δωρεάν τεχνογνωσίας και κάδων κομποστοποίησης για μικρούς κήπους και μπαλκόνια σε αστικές περιοχές.
Ø      Πρόγραμμα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών και παιδιών σχολικής ηλικίας.
Ø      Πρόγραμμα ανακύκλωσης στην πηγή και ενίσχυση του προγράμματος της αναιμικής ανακύκλωσης – μέχρι σήμερα- με αύξηση των κάδων και κάδους για χαρτί – πλαστικό – γυαλί – μέταλλο.
Ø      Μελέτη εφαρμογής προγράμματος ή άμεσα ανταποδοτικού ή νέου τρόπου χρέωσης τελών καθαριότητας στον κανόνα «πληρώνω ότι πετάω» όπως εφαρμόζεται σε πολλούς Ευρωπαϊκούς Δήμους.
Ø      Μελέτη υλοποίησης κοινής επιχειρηματικής δράσης, δήμου και ανέργων πολιτών και γεωργών, προγραμμάτων συλλογής αστικών και γεωργικών υπολειμμάτων προς κομποστοποίηση και οικονομική εκμετάλλευση.
Ø      Χωροθέτηση κάδων
Ο  δήμος μας έχει ιδιαιτερότητες στη διαχείριση των σκουπιδιών καθ΄όσον δεν έχει σταθερό κατά μήνα όγκο αποκομιδής (περίοδος διακοπών και καλοκαιρινού μήνες). Επίσης η κοινωνία ταλανίζεται με την χωροθέτηση του Σταθμού Μεταφόρτωσης. Για εμάς η διαχείριση θα γίνει με:
§         Τη σωστή και ολοκληρωμένη μελέτη του ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης και των εναλλακτικών προτάσεων προς υλοποίηση.
§         Τον κανόνα της ελαχιστοποίησης της περιβαντολλογικής όχλησης των γύρω περιοχών.
§         Την επιστημονική τεκμηρίωση των προτεινόμενων και της ενημέρωσης των πιθανών ενοχλούμενων.
§         Της παροχής αντισταθμιστικών ωφελημάτων περιβαντολλογικής αναβάθμισης της κάθε υποψήφιας περιοχής.
§         Την συμφωνία των πολιτών.

Προτεινόμενα έργα
Ένταξη του σταθμού μεταφόρτωσης σε ένα συνολικό σχέδιο διαχείρισης των απορριμάτων, σύμφωνα με επιστημονικά, τεχνοκρατικά κριτήρια.

Αξιοποίηση προγραμμάτων για την κομποστοποίηση απορριμμάτων.

ΥΓΕΙΑ
Στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια με τις πολιτικές που εφαρμόζονται, η υγεία οδηγείται στη πλήρη ιδιωτικοποίηση της, με τραγικά αποτελέσματα για τους πολίτες και ιδιαίτερα για τις ευπαθείς ομάδες, την Τρίτη ηλικία, τους ανασφάλιστους, τους άνεργους κ.ά.
Ο Καλλικρατικός Δήμος της  Ερέτριας είναι υποχρεωμένος να συμβάλλει ουσιαστικά και να μειώσει δραστικά τις συνέπειες αυτής της πολιτικής.
Με την συνεργασία όλων των φορέων ( επαγγελματικών, πολιτιστικών κ.ά), μαζί με όλους τους δημότες, με την συνεργασία και άλλων δήμων, με την συνεργασία επιστημόνων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ο Καλλικρατικός Δήμος, θα πρέπει άμεσα να συμφωνήσουν σ΄ ένα πρόγραμμα, που θα περιλαμβάνει, αφ΄ ενός για τις κεντρικές πολιτικές διεκδικήσεις για μια  «Δημόσια και Δωρεάν Υγεία για Όλους» και αφ΄ ετέρου καθημερινές δράσεις και έργα με προοπτική.
Παράλληλα με τις πρωτοβουλίες του Καλλικρατικού Δήμου, η ενίσχυση και αξιοποίηση των δημοτικών και περιφερειακών ιατρείων, είναι πρώτης προτεραιότητας.
Πολιτικές διεκδικήσεις
Η αποτροπή της ιδιωτικοποίησης, η  κατοχύρωση του δημόσιου τομέα τη Υγείας και η διεύρυνση σε τοπικό επίπεδο, με παράλληλη αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης.
Προτεινόμενες  δράσεις
Οργάνωση και υλοποίηση προγραμμάτων ενημέρωσης για θέματα υγείας, σύμφωνα με τις ανάγκες του Καλλικρατικού Δήμου.
Μελέτη και αξιοποίηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ, με δράσεις για την Υγεία.
Ίδρυση και λειτουργία Κοινωνικού Ιατρείου και Φαρμακείου, με την εθελοντική συνεργασία επιστημόνων της περιοχής.
Καταγραφή υγειονομικών αναγκών με την συνεργασία νέων επιστημόνων του δήμου. Επιστημονική αξιοποίηση των αποτελεσμάτων στο τομέα της προληπτικής ιατρικής.
Προτεινόμενα έργα
Πλήρες δημοτικό ιατρείο σε Αμάρυνθο και Ερέτρια.
Ασθενοφόρα με σύγχρονο εξοπλισμό σε Αμάρυνθο και Ερέτρια,




ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η  δημόσια και δωρεάν παιδεία και εκπαίδευση αποτελεί βασικό στοιχείο του σκληρού πυρήνα του δημοκρατικού πολιτεύματος και κατ΄ επέκταση της δημοκρατικής λειτουργίας του δήμου.
Ως Έλληνες με τη λέξη παιδεία, εννοούμε ότι οι άλλοι πολιτισμοί και λαοί λένε, πολιτισμός και ανθρωπισμός μαζί.
Υπό τη παρούσα πολιτική – οικονομική – κοινωνική συγκυρία η ανάληψη στοχευμένης δράσης από την Τ.Α κρίνεται άκρως επιβεβλημένη ιδιαιτέρα στο τομέα της επαγγελματικής επιμόρφωσης νέων και ανέργων.
Στη βάση της κοινωνικής πολιτικής αρχής μας, το ξαναζωντάνεμα του πολίτη της δημοκρατίας, ιδιαίτερη θέση έχει η πολιτική παιδεία και αγωγή μέσω των θεσμών που ονειρευόμαστε, να εδραιώσουμε στη δημόσια ζωή στις διαδικασίες και λειτουργία του δήμου.
Η πολιτική παιδεία  είναι γέννημα των δημοκρατικών θεσμών και θεμελιώνονται στις ιδέες και αρχές της ελευθερίας, ισοτιμίας και ισονομίας. Τελικός σκοπός είναι  να αναπτυχθούν πολίτες με ολοκληρωμένη προσωπικότητα ικανοί για τη ουσιαστική τους συμμετοχή τους  σε όλους τους θεσμούς και διαδικασίες του δήμου.

Η  σχέση της Παιδείας και Εκπαίδευσης με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει , σαν περιγραφικά ιστορικά γεγονότα, σαν εξέλιξη, η οποία εξετάζεται διαχρονικά από πολλούς διαφορετικούς επιστήμονες (ιστορικούς, κοινωνιολόγους, συνταγματολόγους κ.ά.).
Η αναγκαιότητα αυτής της έρευνας και συζήτησης είναι πάντα επίκαιρη, γιατί ιδιαίτερα στην Ελλάδα το πολιτικό πλαίσιο άλλαζε και αλλάζει χωρίς το προηγούμενο πλαίσιο να έχει υλοποιηθεί στο σύνολο του, χωρίς να υπάρχει η κατάλληλη επιστημονική εμπειρία (χρονική, καταγραφή δεδομένων κά.) ώστε να υπάρξει νέο πλαίσιο που θα προωθεί και θα αναπτύσσει τη σχέση Παιδείας – Εκπαίδευσης με την Τοπική Αυτοδιοίκησης.
Σήμερα στην πολύχρονη μνημονιακή περίοδο αλλά και στην εποχή των Καλλικρατικών Δήμων, με την ψήφιση δεκάδων νομοθετημάτων αμφισβητείται η Παιδεία ως Δημόσιο αγαθό. Η μεταφορά αρμοδιοτήτων στη Τοπική Αυτοδιοίκηση χωρίς τους αντίστοιχους οικονομικού πόρους δημιουργεί περισσότερα προβλήματα τόσο στη Παιδεία - Εκπαίδευση, όσο και στη Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Μέσα σ΄ αυτές τις συνθήκες, η τοπική κοινωνία, τα οργανικά της  μέλη, πρέπει να βρουν πολιτικές απαντήσεις αλλά και τεχνοκρατικές λύσεις, και να περάσουν σε πολιτικές διεκδικήσεις, σε δράσεις και έργα σε τοπικό επίπεδο.

Πολιτικές διεκδικήσεις
Υπεράσπιση και διατήρηση της  Δημόσιας και δωρεάν παιδείας -  εκπαίδευσης
o       Παρακολούθηση, προώθηση της υφιστάμενης μελέτης για την κατασκευή νέου Δημοτικού 12θέσιου  σχολείου στην Ερέτρια (για αντικατάσταση του 1ου Δημοτικού σχολείου που είναι ακατάλληλο και μη επαρκές για τις ανάγκες των μαθητών. (ΕΣΠΑ-ΣΔΙΤ)
o       Δημιουργία υποδομών ,όπου δεν υφίστανται για τη σίτιση των μαθητών.
o       Αγορά εποπτικών μέσων διδασκαλίας όπως διαδραστικοί πίνακες , αντικατάσταση παλαιών Η/Υ  κλπ.
o       Σχολείο δεύτερης ευκαιρίας

Προτεινόμενες δράσεις
o       Ευρυζωνικό Δίκτυο επικοινωνίας.
o       Για τη μεταφορά των μαθητών: Ο Δήμος μέσα από την κείμενη νομοθεσία μπορεί να αναλάβει εξολοκλήρου την μεταφορά των μαθητών με αγορά μικρών λεωφορείων με τα χρήματα που μπορεί να πάρει από την Περιφέρεια  για το σκοπό αυτόν.
    Με τον τρόπο αυτόν δημιουργεί παράλληλα και νέες θέσεις εργασίας για το Δήμο (οδηγοί, συνοδοί ).
 Τα λεωφορεία αυτά θα μπορεί να τα χρησιμοποιεί και για τις σχολικές εκδρομές και επισκέψεις των μαθητών για τις διάφορες σχολικές δράσεις που κάνουν στα σχολεία ,απαλλάσσοντας έτσι τις οικογένειές τους από ένα μεγάλο κόστος χρημάτων.
o       Μέσω του Ιδρύματος Νεολαίας & Δια Βίου Μάθησης μπορούν να ιδρυθούν διάφορα Τμήματα που αφορούν τους δημότες όπως:
·         Ποιότητα ζωής και περιβάλλον.
·         Πολιτισμός και τέχνη.
·         Προγράμματα ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.
·         Γλώσσα και επικοινωνία.
·         Νέες τεχνολογίες.
·         Οικονομία και επιχειρηματικότητα
·         Κοινωνικές δεξιότητες και δράσεις.

o       Δημιουργία Σχολών Γονέων .
o       Σχέσεις σχολείου με συλλόγους γονέων και κηδεμόνων – συλλόγων - φορέων: Ανάπτυξη δράσεων και δεξιοτήτων των μαθητών δωρεάν  τον ελεύθερο χρόνο τους.
o       Δημιουργία σχολικών συνεταιρισμών για τη λειτουργία των σχολικών κυλικείων:  Μειώνουμε το κόστος των προσφερόμενων ειδών και παράλληλα εξοικονομούνται έσοδα για τα σχολεία.
o       Ίδρυση αυτόδιοικητικής πειραματικής σχολικής μονάδας, για μικρό χρονικό διάστημα, την περίοδο των θερινών διακοπών, με πρωτοβουλία, ευθύνη, του Καλλικρατικού Δήμου, ο οποίος θα αναλάβει και τις υλικές υποδομές αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό.
Προτεινόμενα έργα

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Ο Αθλητισμός, η άσκηση των πολιτών, η ενεργητική αγωνιστική ενασχόληση, είναι δικαίωμα και προέκταση της καθημερινής ζωής της πόλης.
Μια φιλοσοφία που αντιλαμβάνεται τον αθλητισμό ως μία σύνθετη διαδικασία, η οποία συνδυάζει άσκηση και σωματική ευεξία, ευγενή άμιλλα, ψυχοσωματική υγεία, ψυχαγωγία και κοινωνικοποίηση των αθλούμενων πολιτών ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλλου.
Η εμπορευματοποίηση, το ντόπινγκ, οι παραγοντίστικες χρηματοδοτήσεις, η ψηφοθηρική  πολιτική και υποσχεσιολογία δεν μπορεί να διαιωνίζονται ως πρακτικές.
Ο αθλητισμός και η άσκηση σε αξιοπρεπείς αθλητικές εγκαταστάσεις, ελεύθερης πρόσβασης, χωρίς οικονομική επιβάρυνση, είναι δικαίωμα των πολιτών

Πολιτικές διεκδικήσεις:
Ø      Στήριξη από την πολιτεία της τοπικής αυτοδιοίκησης σε οικονομικό και οργανωτικό επίπεδο.
Ø      Εκχώρηση ουσιαστικών αρμοδιοτήτων με τους αντίστοιχους πόρους.
Ø      Δρομολόγηση σχεδίων για δημιουργία νέων βασικών υποδομών από την κεντρική εξουσία:
·         Κολυμβητηρίου
·         Ναυταθλητικού κέντρου
·         Κλειστού γυμναστηρίου

Προτεινόμενες δράσεις:
·         Δημιουργία μικρών αθλητικών δημοτικών υποδομών σε κάθε δημοτικό διαμέρισμα.
·         Προστασία και ενδυνάμωση της υγείας των πολιτών με δράσεις φυσικής άσκησης και αναψυχής.
·         Πρόγραμμα άθλησης καταπολέμησης παχυσαρκίας.
·         Πρόγραμμα θεραπευτικής άθλησης (αντικαταθλιπτικής  αγωγής, μυοσκελετικών – καρδιαγγειακών προβλημάτων κλπ).
·         Προγράμματα άθλησης τρίτης ηλικίας.
·         Προγράμματα άθλησης για γυναίκες.
·         Προγράμματα άθλησης για ΑΜΕΑ.
·         Αθλητικές επιτροπές στελεχωμένες με ικανούς παλαιούς και νέους  αθλητές και αθλούμενους.
·         Οργανωτική ένταξη σχολικών εγκαταστάσεων σε πρόγραμμα ολοήμερης  χρήσης.

Προτεινόμενα έργα:
Συντήρηση υφιστάμενων αθλητικών εγκαταστάσεων.
Λειτουργία αθλητικών εγκαταστάσεων με τις απαραίτητες υποδομές υγιεινής και ασφάλειας.
Βελτίωση των σχολικών αθλητικών εγκαταστάσεων.
Δημιουργία αθλητικών ακαδημιών υπο την εποπτεία του Δήμου.

ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ο χώρος της Διοίκησης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι κατ΄ εξοχήν χώρος που δοκιμάζεται η Δημοκρατία. Ο τρόπος λειτουργίας της και η αποτελεσματικότητας της είναι αυτό που καταλαβαίνει άμεσα ο πολίτης και ορίζει την ποιότητα της τοπικής καθημερινότητας.
Σκοπός μας είναι να αλλάξουμε ριζικά τη λογική και τον τρόπο λειτουργίας της διοίκησης στο Δήμο, καθιερώνοντας τη δημοκρατία, τη διαφάνεια και την αξιοκρατία ως βασικές «δογματικές αρχές.
Η πάταξη της διαπλοκής, των πελατειακών σχέσεων, της διαφθοράς, του κομματισμού, του ρουσφετιού που αποτελούν ενδημικό φαινόμενο στην τοπική αυτοδιοίκηση αποτελεί πρώτιστο πολιτικό καθήκον.
Η καθιέρωση ενός πλαισίου λειτουργίας της διοίκησης του δήμου, θα αναζωογονήσει το ανθρώπινο δυναμικό, θα δράσει καταλυτικά στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών, θα γεννήσει καινοτόμες ιδέες, τέλος θα καταστήσει τη διοίκηση του δήμου πραγματικό μοχλό για τη δημοκρατική ανασυγκρότηση του τόπου.

Πολιτικές διεκδικήσεις
Πρόσληψη επαρκούς προσωπικού για όλες τις υπηρεσίες και δημοτικές επιχειρήσεις του Δήμου.

Προτεινόμενες δράσεις
·         Αναδιοργάνωση υπηρεσιών
o       Αποσαφήνιση αρμοδιοτήτων
o       Τυποποίηση εγγράφων και λειτουργιών
o       Ευρεία χρήση συστημάτων πληροφορικής και διαδικτύου
o       Αποκέντρωση υπηρεσιών σε πλησιέστερα σημεία προς το πολίτη
·         Εκπόνηση μελέτης νέας διοικητικής δομής για το προσδιορισμό των απαιτούμενων θέσεων εργασίας, τόσο στο δήμο όσο και στους οργανισμούς του. Αναδιάταξη του προσωπικού με επιστημονικά και παραγωγικά κριτήρια, εκπαίδευση και επιμόρφωση προσωπικού. Ενίσχυση των εργαζομένων στο προγραμματισμό και την βελτίωση του έργου κάθε τμήματος.
·         Αξιολόγηση προσωπικού
Η αξιολόγηση  όπως είναι στη πραγματικότητα δεν είναι διαδικασία βελτιωτική της δημόσιας διοίκησης, αλλά ασφυκτική απειλή απόλυσης. Προσχηματική διαδικασία υλοποίησης μνημονιακών δεσμεύσεων μείωσης του δημόσιου τομέα και δημοσιονομικής εξυγίανσης, (όπως θέλουν να παρουσιάσει η κεντρική εξουσία τις απολύσεις). Η κατοχύρωση νέου πλαισίου μονιμότητας, νομιμότητας προσλήψεων και σταθερές εργασιακές σχέσεις, είναι τα προαπαιτούμενα της εμπιστοσύνης για το δημοκρατικό θεσμό της αξιολόγησης.


ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ

Η τοπική αυτοδιοίκηση δυστυχώς και οι δημοτικοί άρχοντες μέχρι σήμερα, είτε άδικα και αναπόδεικτα είτε δίκαια με αποδείξεις απολαμβάνουν το ψόγο της διαφθοράς και της οικονομικής συναλλαγής.
Πολιτικές διεκδικήσεις
Προτεινόμενες δράσεις
Υιοθέτηση μηχανισμών διαφάνειας σε κάθε σημείο απόφαση η διοίκησης
Έλεγχος και λογοδοσία στις πράξεις
Ανεξαρτησία του προσωπικού στην εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων από παρεμβάσεις αιρετών.
Διαπαραταξιακές επιτροπές προμηθειών, προσλήψεων και ελέγχου
Προτεινόμενα έργα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

Οι δήμοι της χώρας και ο δήμος μας είναι καταχρεωμένοι εξ΄ αιτίας, της οικονομικής πολιτικής των τελευταίων δεκαετιών, αλλά και της διαφθοράς, της κακοδιαχείρισης, της κακοδιοίκησης, νοοτροπιών που έθρεψε η πολιτική των δύο ισχυρότερων κομμάτων που κυβέρνησαν τελευταία χρόνια.
Πολιτικές διεκδικήσεις
Γενναία αύξηση της επιχορήγησης της τοπικής αυτοδιοίκησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε η ανάπτυξη του Δήμου να τον οδηγήσει σταδιακά σε οικονομική αυτοδυναμάι.

Προτεινόμενες δράσεις
Τακτική δημοσίευση των εσόδων του δήμου ( δημοτικά τέλη, ειδικό τέλος έργων κά.) και δημόσια ενημέρωση τν δημοτών για την χρήση των συγκεκριμένων εσόδων.
Τερματισμό στη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος σε έργα βιτρίνας
Τερματισμός πελατειακών εξυπηρετήσεων και «απ΄ ευθείας αναθέσεων έργων».
Επανεξέταση όλων των κατηγοριών δαπανών
Διαπαραταξιακή επιτροπή οικονομικού ελέγχου
Επανεξέταση όλων εσόδων του προϋπολογισμού
Κατάρτιση πενταετών προγραμμάτων και προϋπολογισμών με κατ΄έτος ανάλυση και ενημέρωση
Καταγραφή και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του δήμου
Ειδικοί προϋπολογισμοί για ΝΠΔΔ, δημοτικές εταιρείες και επιχειρήσεις.
Επανεξέταση όλων των τιμολογίων και δημοτικών τελών.
Θέσπιση ειδικών τιμολογίων για τις ευπαθείς ομάδες
Επανεξέταση των ειδικών τελών στη κατεύθυνση της ανταποδοτικότητας.


ΠΟΛΙΤΙΚΗ  ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Αν ο δήμος πρέπει να δρα οργανωμένα  σε συνθήκες ομαλότητας, πρέπει να είναι πανέτοιμος και πλήρως οργανωμένος και εξοπλισμένος, σε έκτακτες καταστάσεις από φυσικές καταστροφές. Επειδή μέχρι σήμερα το κράτος αποδείχθηκε ανεπαρκές στο να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του και το ρόλο αυτό, προσπαθούσε εκ των υστέρων να  καλύψει το κενό αυτό ο  δήμος, χωρίς όμως να του δοθούν τα απαιτούμενα κονδύλια, η χρήσιμη υλικοτεχνική υποδομή και το αναγκαίο ανθρώπινο δυναμικό.


Πολιτικές διεκδικήσεις
Διάθεση προσωπικού και επιστημόνων για την πολιτική προστασία

Προτεινόμενες δράσεις
·         Πυροπροστασία – πυροπρόληψη
o       Καθαρισμός – συντήρηση δασικών δρόμων – αντιπυρικές ζώνες
o       Διασφάλιση αναγκαίου εξοπλισμού και υποδομών (οχημάτων, κρουνών κ.ά)
·         Αντιπλημμυρική προστασία
o       Καθαρισμός και διαπλάτυνση ρεμάτων
o       Διάνοιξη σκεπασμένων (μπαζωμένων) ρεμάτων
o       Έλεγχος γεφυρών οδικού δικτύου ( έλεγχος παροχετευτικής ικανότητας πλημυρικού φόρτου)
o       Εντοπισμός επικίνδυνων σημείων (ιστορικά δεδομένα)
·         Αντισεισμικός σχεδιασμός
o       Αντισεισμικός έλεγχος δημοσίων κτιρίων (ιδιαίτερα των σχολείων, ιδρυμάτων και κτιρίων όπου συχνάζει μεγάλος αριθμός πολιτών).
o       Μικρογωνική μελέτη εδάφους σεισμικής επικινδυνότητας
o       Προσδιορισμός ευαίσθητων περιοχών
·         Οργάνωση ομάδων εθελοντικής δράσης
·         Επιμόρφωση πολιτών
·         Σύνταξη επιχειρησιακών σχεδίων δράσης αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών.

ΘΕΣΜΟΙ

Στην εκφυλισμένη δημοκρατία του σήμερα οι «δημοτικοί άρχοντες ή είναι αυτόκλητοι σωτήρες ή επιλέγονται από την πολιτικοοικονομική εγχώρια ολιγαρχία ή επιβάλλονται από διάφορα συμφέροντα. Ο πολίτης καλείται κάθε 4 χρόνια να επικυρώσει για μια στιγμή στην κάλπη αποφάσεις άλλων υπό το καθεστώς της παραπληροφόρησης των ελεγχόμενων ΜΜΕ, της ιδεολογικής και πολιτικής τρομοκρατίας και του αποπροσανατολισμού.
Όλα αυτά γίνονται υπό το πρόσχημα της επιλογής από το λαό των πιο ικανών και για τον περιορισμό του αριθμού αυτών που παίρνουν τις αποφάσεις για λειτουργικούς λόγους. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο ακυρώνεται η μορφή και η ουσία του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Η τοπική αυτοδιοίκηση είναι ο πλέον ενδεδειγμένος χώρος όπου η δημοκρατία μπορεί να ξαναζωντανέψει, παρά τον ασφυκτικό σημερινό  πολιτικό, οικονομικό και νομοθετικό κλοιό της κεντρικής εξουσίας. Το μέγεθος της κοινωνικής συνοχής μεταξύ των πολιτών ενός χωριού, ενός δήμου, είναι μεγαλύτερο.
Το θεσμικό πλαίσιο του κράτους που καθορίζει σήμερα αυτά φέρει τον βαρύγδουπο παραπλανητικό προσδιορισμό «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ». Με το νόμο αυτό οι συντάκτες του επιχείρησαν όπως είπαν τον εξορθολογισμό της διοικητικής αυτοδιοικητικής διάρθρωσης επί το «δημοκρατικότερο, λειτουργικότερο και κυρίως οικονομικότερο».
Στη πραγματικότητα οι νέοι δήμοι συνενώθηκαν με βίαιο φασιστικό τρόπο, χωρίς την γνώμη των πολιτών και όξυνε τις «τεχνητές» τοπικές αντιπαραθέσεις, ώστε να «εξαφανίζεται» η αιτία. Στόχος η απομάκρυνση ακόμα περισσότερο του πολίτη από τα κοινά, κάνοντας τους δήμους ακόμα πιο «φτωχούς» και αναδεικνύοντας τους Δημάρχους μέσα από ένα εκλογικό σύστημα (ουσιαστικά πλειοψηφικό), σε απόλυτα κυρίαρχους της «περιγεγραμμένης περιοχής»

Πολιτικές διεκδικήσεις
Διεκδικούμε ένα νέο καταστατικό αυτοδιοικητικό νόμο, για την κατοχύρωση της δημοκρατίας, της αυτοτέλειας της αυτοδιοίκησης μακριά από τον «εναγκάλισμο» της κεντρικής εξουσίας, δημιουργώντας νέες συνθήκες για την ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών στις αποφάσεις του δήμου.
Απλή αναλογική
Ανάδειξη δημάρχου και αντιδημάρχων από το δημοτικό συμβούλιο με δυνατότητα ανάκλησης
Θεσμική κατοχύρωση και λειτουργία τοπικών συμβουλίων.
Θεσμοθέτηση δημοψηφισμάτων με δεσμευτικό χαρακτήρα.
Διοικητική αυτοτέλεια

Προτεινόμενες δράσεις
Ουσιαστική λειτουργία της επιτροπής διαβούλευσης.
Αναβάθμιση της ιστοσελίδας και των υπηρεσιών εξυπηρέτησης του πολίτη.
Λειτουργία του θεσμού συνηγόρου  του πολίτη.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Το περιβάλλον στο οποίο ζούμε αποτελεί κοινό σπίτι  όλων μας .Παραδόθηκε από τους γονιούς μας  ως εμπίστευμα για να το παραδώσουμε στα παιδιά μας .Το κατέχουμε δανεικό από τις επερχόμενες γενιές.
Αν για κάθε πολίτη η προστασία του είναι καθήκον  για την οργανωμένη κοινωνία, η θεσμική προστασία, η αποκατάσταση και η ανάδειξή του είναι ύψιστη πολιτική ευθύνη.
Δάση
Η ολοκληρωμένη διαχείριση των δασών και των δασικών εκτάσεων δεν αποτελεί ευθύνη της κεντρικής εξουσίας μόνον αλλά και ύψιστη περιβαλλοντολογική ευθύνη του δήμου.
Προτεινόμενες δράσεις :
·         Ένταξη του ελατόδασους της Σέττας σε πρόγραμμα περιβαλλοντολογικής προστασίας και ανάδειξης.
·         Αναδασωτικές δράσεις.
·         Τουριστικά καταφύγια σε συνεργασία με τοπικούς φορείς.
·         Περιπατητικές διαδρομές και σήμανση μονοπατιών.
·         Δημιουργία διαδρομών ορεινής ποδηλασίας.
·         Ολοκληρωμένο σχέδιο δασοπροστασίας  του χώρου ευθύνης του Δήμου.


Οικοσυστήματα
Προτεινόμενες  δράσεις:
·         Καταγραφή των υδροβιότοπων και βιοτόπων πανίδας και χλωρίδας.
·         Προστασία μέσω του ΓΠΣ των ευαίσθητων αυτών οικοσυστημάτων.
Ακτές
Οι ακτές ως δημόσιος χώρος ανήκουν στους πολίτες με δυνατότητα άμεσης πρόσβασης  και χρήσης .Μέριμνα του Δήμου η προστασία τους από φυσικά αίτια και ανθρώπινη παρέμβαση.
Προτεινόμενες δράσεις :
·         Πρόγραμμα καθαρισμού ακτών με κατάλληλο εξοπλισμό.
·         Πρόγραμμα αξιοποίησης κατάλληλων παραλιών  προς λουτρική χρήση σε συνεργασία με τους εξωραϊστικούς  συλλόγους.
·         Πρόγραμμα προστασίας και αποκατάστασης.
Ρέματα
Οι φυσικές καταστροφές του 2009ν στο Δήμο μας από πλημμύρες ανέδειξαν την ανθρώπινη απερισκεψία και τα δεινά των έργων των ανθρώπων  στη φύση. Η αποκατάσταση, οριοθέτηση και διευθέτηση των ρεμάτων όπως έχουν αποτυπωθεί στο παρελθόν και συντήρησή τους .
Υδάτινοι πόροι
Η ανθρώπινη παρέμβαση στη φύση έχει αλλάξει το κλίμα και τα υδρολογικά δεδομένα. Αργά ή γρήγορα το πολύτιμο αγαθό του νερού θα αποτελεί είδος εν ανεπαρκεία, αντικείμενο στυγνής οικονομικής εκμετάλλευσης και αιτία πολεμικών συρράξεων για τους υδάτινους πόρους .Κάθε δημοτική αρχή με το βλέμμα στο μέλλον  οργανώνει το σήμερα με στόχο το αύριο.
Προτεινόμενες  δράσεις:
·         Ορθολογιστική διαχείριση των υδάτινων πόρων ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα από υπεράντληση και εφαλμύρωση του υπόγειου υδροφόρου ορίζοντα και η επάρκεια προς όφελος των αστικών, περιαστικών και αγροτικών χρήσεων.
·         Σύνταξη μελέτης και υπολογισμού του υδατικού δυναμικού του συνόλου του χώρου του δήμου.
·         Αξιοποίηση νερού Σέττας.
Αστικό και περιαστικό πράσινο
Προτεινόμενες δράσεις:
·         Μελέτη από ειδικούς γεωτέχνες – δασολόγους- γεωπόνους και εκπαιδευτικά ιδρύματα του τρόπου και ειδών για τη  βελτίωση του αστικού και περιαστικού πρασίνου της περιοχής.
·         Στοχευμένες δράσεις για τη  βελτίωση των υπαρχόντων  χώρων πρασίνου και πλατειών του αστικού χώρου από εξειδικευμένους επιστήμονες τοπίου και κηποτέχνες.
·         Διαμόρφωση περιαστικού άλσους στο Καστέλλι.
·         Δημιουργία Δημοτικού Βοτανικού  κήπου, Κέντρο Περιβαντολλογικής εκπαίδευσης.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο  Καλλικρατικός Δήμος της Ερέτριας, διαθέτει ένα πλούσιο και αυθεντικό περιβάλλον, το οποίο συνδυάζεται αρμονικά με  πολλούς χώρους, ιστορικούς, παραδοσιακούς αλλά και σύγχρονους, οι οποίοι μπορούν να φιλοξενήσουν περιστασιακά, περιοδικά αλλά και μόνιμα, πολιτιστικές εκδηλώσεις και δράσεις, πολιτιστικά προγράμματα και μια σειρά άλλων πολιτιστικών δραστηριοτήτων χωρίς περιορισμούς.

Προτεινόμενες δράσεις
Διερεύνηση δυνατοτήτων για δημιουργία πολιτιστικού - αθλητικού
πάρκου στο Πεζονήσι σύμφωνα με το εγκεκριμένο σχέδιο πόλεως (στο
σχέδιο πόλεως το Πεζονήσι έχει χαρακτηριστεί "χώρος πρασίνου -
αναψυχής").

Αξιοποίηση της οικίας του Κανάρη μέσω κοινοτικών προγραμμάτων.

Συνέχιση προσπάθειας Διαζώματος και Μέδουσας για την αναστύλωση του αρχαίου θεάτρου.

Δημιουργία βιβλιοθήκης για τους πολίτες στην Ερέτρια και Γυμνού. Ανάπτυξη βιβλιοθήκης Αμαρύνθου. Συνεργασία με τους πολιτιστικούς συλλόγους των περιοχών.

Λειτουργία της περιοχής «Γέροντα» ως παραδοσιακού οικισμού

Αναπαλαίωση του υδραγωγείου.

Υιοθέτηση αρχαιολογικών χώρων από τάξεις σχολείων της πόλης μας- παρουσιάσεις στην τοπική κοινωνία αλλά και ευρύτερα. Διαδραστικές εκδηλώσεις.

Σήμανση αρχαιολογικών χώρων-έντυπο υλικό.

Πολιτιστικός αρχαιολογικός περίπατος – ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων Ερέτριας (Καστέλι, αρχαίο θέατρο, γυμνάσιο-παλαίστρα, σπίτι με τα μωσαϊκά, ναός του Δαφνογόρου Απόλλωνα, Λουτρά).

Δημιουργία εξέδρας κινητής κατασκευής για φεστιβάλ στον αρχαιολογικό χώρο Ερέτριας – Πρόταση  για φεστιβάλ θεάτρου από τον οργανισμό ελληνικού θεάτρου Αιχμή για το καλοκαίρι του 2014.

Δημοτικός θερινός κινηματογράφος σε Ερέτρια και Αμάρυνθο.

Αξιοποίηση της καινούργιας αίθουσας του δημοτικού συμβουλίου για χώρο εκθέσεων – συνεργασία με το μουσείο του Σπύρου Βασιλείου.

Αναβάθμιση με μεγαλύτερο χώρο και περισσότερα εκθέματα του λαογραφικού μουσείου Αμαρύνθου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γυναικών Αμαρύνθου.

Προβολή και αξιοποίηση του αρχαιολογικού χώρου Παλαιοχώρια  και βυζαντινών εκκλησιών στην Αμάρυνθο. Δημιουργία εκδηλώσεων.

Συνεργασία και κοινές εκδηλώσεις με την ελβετική αρχαιολογική σχολή σε Ερέτρια και Αθήνα- ειδικά φέτος με την ευκαιρία των πενήντα χρόνων παρουσίας της ελβετικής αρχαιολογικής σχολής (1964-2014).
Ολοκληρωμένα προγράμματα για όλες τις μορφέςτέχνης.


ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Η  προώθηση αναπτυξιακού σχεδίου για τον πρωτογενή τομέα της αγροτικής, κτηνοτροφικής  παραγωγής και αλιείας και η υιοθέτηση μιας νέας ριζοσπαστικής πολιτικής  έχει άμεσους στόχους:
·         Την αντιμετώπιση της ανεργίας , ιδιαίτερα  των νέων.
·         Την αντιμετώπιση της διατροφικής επάρκειας της χώρας.
·         Την πρόσβαση σε υγιεινά τρόφιμα στον πληθυσμό.
·         Την διασφάλιση ικανοποιητικού εισοδήματος στους παραγωγούς.
·         Την διασφάλιση σταθερών και δίκαιων τιμών τόσο στους παραγωγούς όσο και στους καταναλωτές στις αρχές του δίκαιου εμπορίου (fare trade).
Οι μορφές γεωργίας , κτηνοτροφίας , αλιείας που θα προωθούμε είναι ήπιας εκμετάλλευσης , που θα σέβεται το περιβάλλον, θα προστατεύει τους φυσικούς πόρους και την βιοποικιλότητα, με την ενεργό συμμετοχή των άμεσα ενδιαφερόμενων και την εξασφάλιση δημοκρατικών διαδικασιών.
Προτεινόμενες δράσεις
·         Ενίσχυση προγραμμάτων ολοκληρωμένης διαχείρισης παραγωγής.
·         Ενίσχυση προγραμμάτων βιολογικής παραγωγής.
·         Ενίσχυση προγραμμάτων εναλλακτικών νέων καλλιεργειών  όπως αρωματικά φυτά, εδώδιμα βότανα, φαρμακευτικά βότανα, ανθοκαλλιέργειες, μελισσοκομία, δασοκομία .
·         Εκμετάλλευση εγκαταλελειμμένων και ανεκμετάλλευτων δημοτικών και δημοσίων εκτάσεων.
·         Δράσεις ενημέρωσης και επαγγελματικής κατάρτισης παραγωγών.
·         Ανάπτυξη εναλλακτικών αγροτουριστικών δραστηριοτήτων.
·         Υποστήριξη επενδυτικών σχεδίων από τον Δημοτικό Οργανισμό ανάπτυξης αλλά και την οργάνωση δικτύου προώθησης / διάθεσης  της τοπικής παραγωγής.
·         Δημιουργία μικρών μεταποιητικών μονάδων για την καθετοποίηση της παραγωγής.
·         Ενδυνάμωση και υποστήριξη ίδρυσης ομάδων παραγωγών, επαγγελματικών οργανώσεων για την ανασυγκρότηση του συνεργατισμού και της συνεταιριστικής συνείδησης.
·         Οργάνωση τοπικών αγορών τοπικών προϊόντων και βιοκαλλιεργειών.  

ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ – ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ
Σχετικά με τον δευτερογενή τομέα παραγωγής ισχύουν οι γενικές παρατηρήσεις και θέσεις που αναφέρθηκαν στην ενθάρρυνση της πρωτογενούς παραγωγής .Οι θέσεις μας για τον μεταποιητικό κλάδο της περιοχής μας είναι
·         Η ανάπτυξη του κλάδου πρέπει να είναι εναρμονισμένη με την εξυπηρέτηση μεταποίησης ντόπιων προιόντων του πρωτογενούς τομέα με λειτουργία μικρών μονάδων.
·         Στήριξη βιοτεχνικών μονάδων που παράγουν για την ντόπια αγορά.
·         Αποκλεισμός κάθε περίπτωση εγκατάστασης μεγάλης Βιομηχανικής Μονάδας.

ΛΙΜΑΝΙΑ-ΜΑΡΙΝΕΣ-ΑΣΤΙΚΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Η ευθύνη του Δήμου στις ενέργειες που οφείλει να κάνει για την ανάπλαση των αστικών παραλιακών μετώπων της Αμαρύνθου και της Ερέτριας προσκρούει στην πολιτική του συγκεντρωτικού κράτους.
Πολιτικές διεκδικήσεις
·         Μεταβίβαση όλων των αρμοδιοτήτων στους ΟΤΑ.
·         Νομοθετική κατοχύρωση  με ενσωμάτωση διοικητική και οικονομική των οργανισμών λιμένων στους δήμους.
·         Μεταφορά αρμοδιοτήτων Λιμενικού Ταμείου ή νέου οργανισμού λιμένων, στην Αυτοδιοίκηση
·         Διασφάλιση πόρων για την εκτέλεση των αναγκαίων παρεμβάσεων .
Προτεινόμενες δράσεις
·         Προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για τη συνολική ανάπλαση τόσο της Αμαρύνθου όσο και της Ερέτριας συμπεριλαμβανόμενων και των λιμένων.
·         Κοινή λειτουργία τουριστικών μαρίνων στα υφιστάμενα λιμάνια με πρόσθετες  χερσαίες εγκαταστάσεις και δικτύων και χρήση πλωτών ξύλινων προβλητών ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής.
·         Συνεργασία με τους ιδιοκτήτες χώρων εστίασης και αναψυχής για την εξεύρεση αποδεκτής λύσης και επιδότησης κόστους προσαρμογής.
·         Εκπόνηση μελέτης για την δημιουργία νέων έργων προστασίας όλης  της περιοχής του λιμανιού.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Οι δεκαετίες  του ’60 εώς και ’90 αποτέλεσαν την χρυσή περίοδο της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής και  μαζί με παραθεριστική κατοικία συνετέλεσαν στην μεταμόρφωση της περιοχής.
Η εμφανής τουριστική κάμψη της περιοχής τα τελευταία χρόνια ανέδειξε το  έλλειμμα εθνικού στρατηγικού σχεδίου για τον τουρισμό. Η τουριστική ζήτηση δεν μπόρεσε να ικανοποιηθεί από το προσφερόμενο τουριστικό προιόν της περιοχής.
Η  λειτουργική  απαξίωση του «Νησιού» και οι χαμηλές ποιοτικά προσφερόμενες υπηρεσίες επιπρόσθετα με τον επαναπροσδιορισμό των απαιτήσεων της τουριστικής αγοράς στέρησαν την  περιοχή από το σημείο της τουριστικής αναφοράς του τόπου.
Οι ιδιωτικές τουριστικές επενδύσεις της δεκαετίας ’70 και ’80 παρά τις ανακαινίσεις ορισμένων για τους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν μπόρεσαν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις  της αγοράς , και να αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης , μερικές να είναι κλειστές και άλλες να υπολειτουργούν.
Η οικονομική κρίση , ο διεθνής τουριστικός ανταγωνισμός , η μειωμένη κατά κεφαλή τουριστική δαπάνη δεν μπορούν να επιβεβαιώσουν τις προσδοκίες της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας από τον τουρισμό. Ούτως ή άλλως η οικονομία πρέπει να υπολογίζει τη συνεισφορά του τουριστικού τομέα συμπληρωματικά και όχι καθοριστικά , κυρίως λόγω της ευαισθησίας της ζήτησης από διάφορους εξωγενείς παράγοντες. Ο νέος τύπος τουριστικού προϊόντος  του σταβλισμένου τουρίστα  “all inclusive” δεν προσφέρει τίποτα σχεδόν στον τοπικό έμπορο και επιχειρηματία εστίασης και διασκέδασης . Ωστόσο πολλοί είναι εκείνοι που ζουν ακόμα φαντασιωμένοι στην τουριστική εποχή και δεδομένα του Μανιατόπουλου και βλέπουν ακόμα τα γλυκά όνειρα της ψυχαγωγίας και αποκομιζόμενου κέρδους των δεκαετιών ’80 και ’90. Αυτά ανήκουν στο ηρωικό τουριστικό παρελθόν της Ερέτριας.
Όμως η υφιστάμενη τουριστική υποδομή , οι δυνατότητες τουριστικής δυναμικής της ενδοχώρας για εναλλακτικό τουρισμό, η θέση του Δήμου κοντά στην Αθήνα δίνει δυνατότητα ανάκτησης του χαμένου εδάφους  με σωστό σχέδιο και οργάνωση δράσης.
Προτεινόμενες δράσεις
Από κοινού σύνταξη αναπτυξιακού σχεδίου Δήμου – επαγγελματιών εστίασης και ξενοδόχων.
Δημιουργία Οργανισμού Τουριστικής Προβολής από κοινού.
Ενδυνάμωση της προσέλκυσης εγχώριου τουρισμού καθ’ όλο το έτος (συνεδριακός, εκπαιδευτικός , πολιτιστικός τουρισμός)
Στόχευση του ημερήσιου επισκέπτη ή του Σαββατοκύριακου με επιδότηση του ναύλου του πορθμείου ανταποδοτικά επί του κύκλου εργασιών στους καταναλωτές υπηρεσιών εστίασης , ψυχαγωγίας, ενδιαίτησης.
Εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Η  δημιουργία, οργάνωση , στελέχωση Δημοτικού Οργανισμού Ανάπτυξης είναι το βασικό εργαλείο για την οποιαδήποτε αναπτυξιακή προσπάθεια. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα μειώσουν τις δαπάνες ανάθεσης σε ιδιωτικά γραφεία τόσο για το Δήμο όσο και για τους ενδιαφερόμενους ιδιώτες επενδυτές ή συνεργατιστές πολίτες του Δήμου μας. Η παρεχόμενη ευελιξία στις διαδικασίες ανάθεσης θα επιταχύνει τους χρόνους μεταξύ της απόφασης και της εκτέλεσης των δράσεων. Ο χώρος των χρηματοδοτήσεων όζει διαφθοράς, χρηματισμού διαπλοκής και η ύπαρξη ενός δημοτικού οργανισμού υπό καθεστώς αυστηρού κοινωνικού ελέγχου , λογοδοσίας και δρακόντειων θεσμών  διαφάνειας , θα εξυγιάνει τις διαδικασίες , θα μεγιστοποιήσει το αποτέλεσμα , θα ελαχιστοποιήσει το κόστος των δράσεων προς όφελος του Δήμου και των επενδυτών.
Η στελέχωση του οργανισμού συμπολίτες , άνεργους επιστήμονες με απαραίτητα προσόντα θα συμβάλλει στην καταπολέμηση της ανεργίας , της άδικης  εθνοκτόνας  αναγκαστικής  μετανάστευσης / νεοσκλαβιάς του ανθού της Ελληνικής πολιτείας , θα συμβάλλει στην τοπική οικονομία με την ποιοτική αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού του τόπου.
Η λειτουργική διασύνδεση με παρόμοιους οργανισμούς , περιφέρειας κεντρικής διοίκησης (υπουργείων) και υπερεθνικούς φορείς (Ευρωπαϊκή Ένωση, διεθνείς οργανισμούς) κρίνεται απαραίτητη στόχευση τόσο για την άντληση πληροφοριών όσο και για την οργανωτική δομή και λειτουργική διαδικασία του Οργανισμού.
Η οργανωτική λειτουργία του οργανισμού θα είναι ανεξάρτητη   από τις διοικητικές δομές του Δήμου. Η  οικονομική του αυτοτέλεια και ανεξαρτησία από το Δήμο κατά την ίδρυση και  λειτουργία θα είναι δεδομένη και δεν θα επιβαρύνει το Δημοτικό Προϋπολογισμό.
Ποιο θα είναι το προσφερόμενο έργο του Οργανισμού
Πληροφόρηση
·         Παροχή πληροφοριών σε ιδιώτες επενδυτές για προγράμματα και χρηματοδοτικά εργαλεία.
·         Οργάνωση σεμιναρίων για ομάδες ενδιαφερόμενων.
Έρευνα - μελέτη
·         Αυτοδύναμα ή με την αξιοποίηση εξωτερικών συνεργασιών εξειδικευμένων ατόμων ή οργανισμών  ή πανεπιστημιακών ιδρυμάτων .Εκπόνηση ερευνητικών εργασιών και σύνταξη μελετών για αναπτυξιακά θέματα του Δήμου.
·         Αναθεώρηση των αναπτυξιακών σχεδιασμών και εναρμονισμό τους  στα καινούργια εκάστοτε δεδομένα.
·         Μελέτη και οργάνωση δράσεων προώθησης τουριστικών υπηρεσιών.
·         Μελέτη και οργάνωση δεικτών προώθησης τοπικών προϊόντων
·         Μελέτη και οργάνωση παραγωγής  του  πρωτογενή τομέα (βιοκαλλιέργειες, κτηνοτροφία, ειδικές καλλιέργειες, αναδιαρθρώσεις καλλιεργειών κλπ.)
·         Μελέτη και οργάνωση μικρών μεταποιητικών μονάδων.
·         Μελέτη και οργάνωση συνεργατικών δράσεων πολιτών.
·         Μελέτη και οργάνωση μικρών τουριστικών δράσεων ( οικοτουρισμός, αγροτουρισμός, επιχειρήσεις παροχής τουριστικών υπηρεσιών).

Χρηματοδοτικές μελέτες
·         Σύνταξη χρηματοδοτικών μελετών για δήμο και ιδιώτες
·         Επιτήρηση της διαδικασίας αξιολόγησης
·         Παρακολούθηση της χρηματοδοτικής πορείας (εκταμίευσης) των επενδύσεων.
Προβολές
·         Δράσεις προώθησης τοπικών προϊόντων
·         Προώθηση και προβολή των τουριστικών υπηρεσιών.

ΝΗΣΙ  ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ

Η δημοκρατική αντίληψη του δημόσιου χώρου και της δημόσιας περιουσίας απέχει πολύ από την μέχρι σήμερα κρατούσα συντηρητική αντίληψη και έρχεται σε ευθεία πλέον μετωπική σύγκρουση με τις επιβληθείσες ακραίες νεοφιλελεύθερες μνημονιακές πολιτικές.
Ο δημόσιος χώρος είναι χώρος όπου αναπτύσσεται η επικοινωνία των πολιτών συντελείται η κοινωνικοποίηση, προάγεται ο πολιτισμός, τιμάται η θρησκεία, θεραπεύεται η τέχνη, τελειοποιείται ο πολίτης.

Το νησί των Ονείρων, είναι η Ακρόπολη του πολίτη και θα γίνει η Ακρόπολη του πολιτισμού, της τέχνης, της άθλησης, της ψυχαγωγίας, του περιβάλλοντος, της ανάπτυξης.

Υπό το πρίσμα αυτό της δημοκρατικής λογικής βλέπουμε την τύχη του Νησιού.
Ανήκει στο Δήμο και θα αποδοθεί στους πολίτες προς όφελος τους. Αποτελεί αιτία πολέμου οποιαδήποτε άλλη σκέψη και ιδιαίτερα οποιαδήποτε γελοία απόπειρα να περιέλθει στα χέρια τν τοκογλύφων δανειστών για ξεπούλημα.
Με ριζοσπαστική τόλμη ικανών δημοτικών αρχόντων, με καινοτόμες ιδέες με σωστή αξιοποίηση μπορεί να γίνει ένα από τα αναπτυξιακά εργαλεία προς όφελος της τοπικής οικονομίας και των δημοτικών προσόδων. (ΟΧΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΟΡΦΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ)
Παράλληλες μικτές χρήσεις μπορεί να εξεταστούν υπό το πρίσμα και μόνον της μεγιστοποίησης των βασικών αρχών και σκοπών.

Η τελική τύχη του Νησιού θα αποφασισθεί με τοπικό δημοψήφισμα ύστερα από εξαντλητική διαβούλευση όπου βαρύνουσα γνώμη θα έχει η σχολική γενιά της δεκαετίας του ΄50 που δημιούργησε το φυσικό περιβάλλον με δενδροφύτευση και συμπληρωματική οι γενιές που απολύτρωσαν την ψυχαγωγία της τουριστικής εκμετάλλευσης.

Δεν είναι εύκολο να έχουμε πλήρως τεκμηριωμένες προτάσεις για πιθανές εγκατεστημένες χρήσεις. Αυτό θα προκύψει από την υποβολή προτάσεων από οργανωμένα τμήματα της τοπικής κοινωνίας.

Το Νησί θα πρέπει να εξυπηρετεί ταυτόχρονα τον κάθε πολίτη του Καλλικρατικού Δήμιου, τον κάθε επισκέπτη και τον κάθε επαγγελματία ισότιμα.
Η επιτυχία στην αξιοποίηση του Νησιού θα είναι ακριβώς αυτή. Η εξυπηρέτηση και των τριών «ομάδων» χωρίς καμία παρέκκλιση. Η άνιση αξιοποίηση θα έχει χαρακτηριστικά ιδιωτικοποίησης ή ρουσφετολογικών εξυπηρετήσεων.

Πολιτικές  Διεκδικήσεις
Οριστική νομοθετική ρύθμιση της νομής και κυριότητας του Νησιού
Οριστική νομοθετική ρύθμιση της νομής και κυριότητας των γύρω  περιοχών του Νησιού, επιχωματωμένων εκτάσεων κλπ.
Προτεινόμενες δράσεις
Οργάνωση πυροπροστασίας και πρόληψης
Οργάνωση καθαρισμού και κηποτεχνίας
Μελέτη αξιοποίησης και περιβαλλοντολογικής αποκατάστασης

4








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου